23 aug. 2010

På skolan efter sommarlovet

Just nu sitter jag i skolan och väntar på att jag ska kunna gå iväg mot mentorsträffen som är börjar kl. 10.00. Så totalt två timmars väntetid från att jag klev av från bussen. Jag mötte iaf Sigrid vid busshållplatsen vid Östra och gick med henne till Boken. Så den första timmen fördrev jag med Sigrid, Karro och det gänget.

Andra väntetimmen har jag hittills spenderat framför en av skolans datorer, men funderar på att gå härifrån så fort jag har skrivit färdigt eftersom de nyblivna ettagluttarna håller på att bli vallade runt skolan av deras respektive mentorer.

Jag kommer ihåg att jag själv var skitnervös över att börja här på Boken, rädd för att inte hitta, få knäppa lärare (en del är ju verkligen speciella av sig) och att inte komma överens med min nya klass. Nåja, allt har ju löst sig och nu vet jag vem de flesta är av lärarna. Förutom de nya då.

Hittills har jag kunnat räkna till hela tre nya lärare, förmodar att en är hos EC, en är fysik/matteAB - lärare oh den tredje är MaCD/kemi - lärare. De som var förra året blev ju avskedade, och jag hoppas att de som är nu är bättre. Även om de allra flesta är bättre på att lära ut än de två jag har haft förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...