21 aug. 2010

Skolan nästa

Ibland hatar jag bara helger, speciellt om den är före något som ska börja direkt efter. Inte för att det ska bli så speciellt spännande med att börja gymnasiet igen. Istället är att det för att ha något att göra på dagarna igen, inte bara sitta och slöa framför datorn eller något annat likadant.

Så nu är jag riktigt taggad att börja skolan igen efter mitt allra sista riktiga sommarlov, än så länge. Jag har iaf köpt skolsaker som block och sånt färdigt, så sent som igår så köpte jag de sista grejerna. Nu fattas det bara att jag får komma iväg till den där jäkla skolan så att vardagen kan komma igång igen.

Annars så känns det mest bara sorgligt att det här kommer bli mitt allra sista gymnasieår, som jag har planerat än så länge. Det är ju som sagt också mitt allra sista sommarlov som är på upphällningen just nu, speciellt det känns konstigt. Jag har vant mig med att gå i skolan och att få sommarlov då och då. Helt plötsligt så ska det hela ta slut och man ska börja jobba och betala räkningar och låtsas vara vuxen i resten av sitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...