23 aug. 2010

Första skoldagen

Då var den första skoldagen avklarad utan några större problem. Imorse när jag klev genom skoldörren så upptäckte jag att dom hade bytt golvmatta, inte bara i "hallen" utan i hela undervåningen. Så numera är det gråsvarta stenplattor i hallarna och trendgråa mattor i övriga nedervåningen. Fråga inte mig varför folk hade döpt en vanlig grå linoleummatta utan några vidare krusiduller till "trendgrå". Kan nämna att det är samma mönster på mattan som på den förra. Det är bara färgen som är annorlunda.

Så nu är precis alla möbler som skulle ha stått i elevtorget instuvade i gamla biblioteket i väntan på att alla i elever på hela skolan ska kunna komma överens om hur det ska möbleras i den relativt begränsade ytan. Vad jag vet så är det samma gamla halvhela möbler som förut. Det hade varit kul om det hade varit åtminstone en ny möbel, men det kommer naturligtvis inte att hända.

Annars har dagen gått ganska så lugnt till väga. Inget speciellt har hänt, förutom att det var första skoldagen då. På mentorsträffen fick jag mitt nya schema bara, ett ganska så slappt faktiskt. Ska kolla imorgon för att se det nästintill slutgiltiga schemat då han som lägger schemat ska ha lagt alla ämnen som jag ska ha. Men hittills så gillar jag schemat. Förutom på måndagar då jag har mentorsträff direkt på morgonen och dagens enda riktiga lektion kl 14.00 först.

Jag hoppas då att jag får åtminstone en lektion till den dagen, förslagsvis på eftermiddagen då jag kan få sovmorgon iallafall en gång i veckan. Resten av dagarna har jag inget att klaga på, fast det är mer håltimmar än lektioner än så länge. Det innebär ju bara att jag har mer tid att plugga till prov och så vidare.

1 kommentar:

  1. Ok, det kommer snart men kanske dröjer till nästa vecka.. Kul att du gillade det :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...