26 aug. 2010

Friluftsdag idag

Dagen började med att jag lyckades försova mig så att jag missade båda bussarna in till Jokkmokk på förmiddagen. Kan säga att jag drömde en skitkonstig dröm under natten som var. Jag var ute och red/åkte på en blandning mellan islandshäst och moppe. Precis innan jag vaknade så lyckades polisen komma och säga åt mig att slå på framljuset, hur det nu skulle gå. Jag kan då drömma konstiga saker ibland.

När jag hade kommit in till Jokkmokk, jag hade turen att en av mammas kollegor skulle in dit och ville ge mig skjuts, så kastade jag i mig lite lunch och gick iväg ner mot Talvatis. Idag var det nämligen friluftsdag och vi treor skulle ha hand om olika sattioner som ettorna och tvåorna skulle gå mellan. Min uppgift på min station var att hålla reda på tiden när varje grupp skulle genom hinderbanan efter att ha snurrat runt en innebandyklubba. Den bästa varvtiden för en person var hela 22.25 sekunder, i snitt så var den normala varvstiden runt 45 sek.

Efter att alla grupper hade passerat min grupp så var det bara att packa ihop och gå och lämna närvaro hos "huvudtreorna", alltså de som har gympa B. När det var gjort så var det bara att gå iväg mot skolan och fördriva lite tid. Så jag passade på att kolla när jag började imorgon, kl. 08, och att slösurfa på internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...