1 mars 2010

Det görs bara skit här i Svea rike

Ikväll sändes det allra sista avsnittet av Andra Avenyn! Snacka om att jag blev lycklig när jag fick höra det! Såna dåliga program som just AA borde inte få finnas, så det är tur att serien äntligen får vila i frid.

Konstigt nog så lyckas det produceras otroligt dåliga filmer och serier här i Sverige, av någon konstig anledning. Just nu är det bara polisfilmer och så kallade ungdomsserier som gäller här i Sverige.

Alla Wallander- och Beckfilmer är ett utmärkt exempel på typisk svenska filmer. Det har kommit ut hur många filmer som helst om både Beck och Wallander – och det verkar aldrig ta slut för den delen.

Nu fattas det väl bara att det ska filmas X antal filmer som har både Beck och Wallander i huvudrollen. Jag hatar nämligen alla svenska polisfilmer, och serier med för den delen.

Det händer i princip samma sak i varenda svenskproducerad polisfilm. Det är bara offret och mordsättet som är annorlunda. Och namnet på huvudrollen förstås.

Samma sak med de få “ungdomsserierna” som görs här i Sverige, alla handlar om precis samma sak. Det vill säga: Det suger att vara ung. Dessutom är det väldigt få som jag känner till i min egen åldersgrupp som ser på serierna. Oftast är det ungar i 13 – 14 års åldern som ser på dem.

Sammanfattning av inlägget

(Skrivet för ett tags sen, men eftersom internet krånglade så publicerades det först nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...