1 mars 2010

Minns du de här kampanjerna?

Jag var inne på Aftonbladets hemsida och då hittade jag den här artikeln; Kampanjerna vi aldrig glömmer. Kampanjerna är för att så många som möjligt ska sluta röka genom att de ser “äckliga” bilder på vad som skulle kunna hända.

Så kolla inte om du är känslig, ett litet tips från mig.

Annars så är jag helt emot rökning. Det finns inget som helst bra med det, det enda man gör är att förgifta sig själv och andra.

Jag har läst nånstans att 30% av cigarettröken från en enda cigarett andas andra personer in. Dessutom innehåller utandningsröken mer cancerframkallande ämnen än vad rökaren andas in frivilligt.

Jag vill inte få en ökad risk att få cancer bara för att någon annan ska kunna röka, så jag vill att rökning ska förbjudas helt. Rökning är ju en sort av knark, precis som snus och sprit.

Det är därför jag har bestämt mig för att inte röka, snusa eller dricka sprit.

Vad tycker du om rökning, snusning och/eller dricka alkohol?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...