16 juli 2011

Se det positiva i tillvaron.

Idag har jag fått tillbaka min dator efter att den har varit på lagning. Så nu har det hänt två bra saker på lika många dagar. För att väga upp det hela så var jag med om en cykelolycka nu på förmiddagen.

Min hund, som jag var ute och motionerade, stannade utan jag såg det. Vilket gjorde att det blev tvärstopp för min del och jag åkte i backen. Så jag skrapade upp ett rejält sår på armbågen plus lite småsår ovanför såret och strax under armhålan. Dessutom så trasades handbromsen och själva växellådan till cykeln sönder. För att inte tala om displayen på mobilen.

Nåja, man ska väl se det positiva i det hela. Jag bröt ingenting och huvudet fick inte heller en smäll. Såren har väl läkt om ett tag och cykeln går säkert att laga. Mobilen vet jag inte riktigt hur det löser sig, men det får jag väl se så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...