1 maj 2011

Varför just vit klänning?

Varför är det så pass vanligt att ha just vita klänningar på skolavslutningen? Är det för att många inte vill sticka ut för mycket eller något helt annat? Min teori är att många väljer vitt för att det är en ganska intetsägande färg som inte många blir så speciellt upprörda  av att se. Alltså inte ha någon åsikt om.

Jag själv skulle med största sannolikhet inte välja någon vit klänning. Eller någon rosa eller pastellfärgad heller för den delen. Eftersom jag inte är någon vidare stort fan av klänningar överhuvudtaget så är chansen att jag har en klänning på mig överhuvudtaget inte så särskilt stor den heller.

 Vilken färg är din blivande skolavslutningsklänning?

1 kommentar:

  1. Det har väl bara blivit en tradition att man ska ha vita kläder under själva studenten/skolavslutningen. Du behöver ju inte ha vit klänning precis. Emmy hade jeans och bara ett vitt linne när hon gick student tåget:p

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...