15 mars 2011

Avskaffa kärnkraften!

När jag läser om kärnkraftverket i Japan börjar jag tvivla på att kärnkraft är lösningen på världens energiproblem. Efter diverse olyckor, som bränder och explosioner, som jordbävningen har varit på något sätt delaktig i så sprids nu livsfarlig strålning ner mot Tokyo.

Det påminner alla om hur känslig ett kärnkraftverk är för naturens krafter, och har vi verkligen råd att riskera stråla ner hela världen? Vad jag vet om så är det här den tredje allvarliga kärnkraftsolyckan, först hände det i Tjernobyl och efter det någonstans i USA. Kanske en hint om att vi borde avskaffa kärnkraften?

Jag vill då inte lämna efter mig en sönderstrålad värld till mina eventuella barn och barnbarn. Vi som lever nu lånar ju bara världen av våra efterlevande och då borde vi ta hand om den bättre. Då kanske det blir mindre med naturkatastrofer i framtiden och därmed mindre lidande?

Läs mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...