6 feb. 2011

Dagen efter marknaden före

En glad förlorare

Kronprinsessan Viktoria under renracet

Två marknadslegender; Vild-Hasse till vänster och Per Kuhmunen till höger

Per Kuhmunens ledhärk Smirro

Vild-Hasse, levande marknadslegend

Vild-Hasse, levande marknadslegend

Nu så här dagen efter marknadshelgen så känner jag mig ganska så sliten. Även om jag bara var ute en kväll under hela helgen. Höjdpunkten var helt klart Kronprinsessan! Först såg jag henne under invigningen i onsdags kväll. Sedan så såg jag henne på renracet och på marknaden. Sista gången jag såg henne var vid 16-tiden strax innan hon skulle fara. Då var det nästan inget folk runt henne, mer än livvakt och polis då. Så jag fick ett par hyfsade bilder på henne. Det gjorde att jag kände mig som en paparazzi nästan!

Igår kväll så kom en Karesuandokille och undrade om han fick låna två plastpåsar av mamma och pappa som sålde fisksoppa under marknaden. Plastpåsarna skulle han ha till att skydda sina nuovtagat (skinnskor med håret kvar på utsidan som man använder utomhus på vintern). Jag tror att det är bara på vintermarknaden man kan uppleva såna saker egentligen.

(Kolla gärna på min och Sigrids fotoblogg FotoTokarna)

4 kommentarer:

  1. Sv: Hoppla, hoppla! Då ska jag undersöka saken!
    Tack!
    / Eleonor

    SvaraRadera
  2. Hej igen.
    De ska funka om du är inne på bloggens startsida, sen ser jag att de på själva inläggssidan smygit sig in "gamla" kategorier som jag ska ta bort.

    Tack igen för att du hojtar till!
    / Eleonor

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack för din röst! :)
    / Eleonor

    SvaraRadera
  4. Blir verkligen närmre för dig! :) Jag har närmast till Strömsholm. 1h 45min ungefär. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...