12 dec. 2010

Ingen jäkla fylla för min del inte

En sak som jag brukar undra över är att man tydligen måste bli full om man ska räknas som “social”. Varför gör man det egentligen? Det är väl knappast för att lyckas komma ihåg något av kvällen när man super sig redlös stup i kvarten.

För mig, som är en glad nykterist, så är verkar det vara helt jäkla onödigt att hålla på att supa varenda gång det är fest. Varför kasta bort en massa pengar på att skämma ut sig själv och sedan ha ångest över det man kanske har gjort?

3 kommentarer:

  1. Det lustiga är att det faktiskt inte är så. Dller kanske enligt en liten samhällsgrupp, men de flesta som dricker, gör det för att det är gott och för att man har roligt :)

    Man skämmer inte alltid ut sig, och man har inte alltid ångest. Själv har jag bara haft ångest 1-2 gånger av ALLA dom gånger jag har druckit.

    Men - i dagens alkoholbesatta samhälle tycker jag det är jäkligt starkt av dig att inte dricka! För man har inte alltid roligare med alkohol. Fast, det betyder inte att du behöver se ner på dom festar.

    SvaraRadera
  2. Visst kan man dricka, men man behöver ju inte dricka just för drickandets skull som så många gör. Sen kan jag hålla med om att det är rätt bortslösade pengar för det är då int mycket som är särskilt gott x)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...