24 nov. 2010

Projektarbete

Just nu håller jag på med mitt projektarbete som är till halvvägs färdigt. Det fattas bara att enkäten ska bli svarad på innan jag kan sammanställa resultatet och sedan presentera det för Kultur och Fritid och kanske kommunfullmäktige.

Med lite tur så kanske mitt projekt kan bli färdigt ett bra tag innan själva deadlinen som förmodligen är i mitten av maj. Får jag hoppas. Man kan ju aldrig veta riktigt.

Nu idag så har det hänt en del. På förmiddagen var hela år 3, SMP och SP 1+2 på en teater kallad “What’s up Sápmi”. Det är Giron Sámi Teahter som har gjort den. Pjäsen är grundad på intervjuer av 26 unga samer om hur det är att vara samer idag. Intervjuerna är gjorda i våras, om nån vill veta det

I alla fall, pjäsen handlar då om vad en “riktig same” är. I pjäsen kom de åtta personerna, gestaltad av 4 skådespelare, fram till att det inte fanns några riktiga samer. Jag gillade verkligen teatern, trots att den var lite småmysko i början och i slutet. Kan vara värt att nämna att jag såg den på Folkets hus. Så se den om du vill och kan!

Senare på eftermiddagen så var det en föreläsning för hela skolan i samlingssalen. Den handlade om identitet, mångfald och något mer. Den som pratade var en person som heter Leo Razzak. Själv kände jag inte till honom alls. före föreläsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...