27 okt. 2010

En dag på LTU

Igår var jag på ungefär öppet hus på LTU. Så gårdagen spenderades antingen i buss från eller till Jokkmokk eller i Luleå. Dagen var faktiskt ganska så rolig, trots att jag gick på en enda 20-minuters föreläsning.

Den mesta tiden var jag och några kompisar på Teknikens Hus, först för att äta lunch och sedan för att det var roligt. Jag passade också på att köpa en melodigrej som spelar “Song of Joy” så fort man vevar på en spak. Jag köpte en present också till en av mina kompisar som fyller år snart.

När jag skulle hem igen med den abonnerade bussen så kunde jag först inte hitta rätt buss. Strax efteråt så fick jag ett samtal där man frågade vars jag var. Då visade det sig att “min” buss redan hade farit iväg. Som tur var så hann de inte så värst långt bort innan de kom ihåg mig.

Som förklaring fick jag att syon hade räknat fel på hur många vi var och därmed trodde att alla var med. Jag kan då inte fatta att hon ropade upp namnen istället för att räkna alla. Jag slår vad om att jag inte skulle ha missats i så fall. Nu slutade det ju bra i alla fall, men jag hoppas att de fixar till det innan någon blir kvarglömd helt och hållet.

På väg mot lunchenI den "lilla" kön......Min utsikt över Teknikens Hus från stället där jag satt och åtI föreläsningssalenPå den avslutande rockkonserten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...