25 aug. 2010

Totalt less på kursmål

Nu har jag slutat för dagen för en timme sen och jag sitter fortfarande i skolan och väntar på bättre tider. Sista lektion var Staden och framtiden, en kurs som kan vara intressant. Det enda som jag stör mig på är att på varenda lektion som jag har haf den här veckan så har vi gått igenom kursens mål, betygskriterier och annat tjosanhejsans från Skolverket. Varenda lektion!!

Så jag börjar bli kräkless på att tvingas sitta och lyssna på det där. Vi är faktiskt läskunniga och KAN läsa på det där pappret som det står kursmål och sånt på. Så lärarna kan göra något konstruktivt på lektionerna istället. Om vi har några frågor om det som står på papprerna så är det ju bara fråga lärarna vad som menas. Svårare än så är det inte. Tyvärr.

Så nu längtar jag efter att få göra något vettigt istället för att dega ihop totalt under varenda lektion. Imorgon får jag som tur är sovmorgon eftersom den enda lektionen jag har på torsdagsförmiddagarna är iställd. Läraren är ju uppe till fjälls med NV2:orna på fjälltur. På eftermiddagen är det dags för friluftsdagen som brukar vara under första skolveckan.

Traditionsenligt så är det en massa stationer längs en av slingorna runt Talvatis, totalt tretton stationer tror jag. Som tur är så slipper jag kuska runt mellan varenda station i år, eftersom jag hjälper till på station nummer 11. Det är inte heller speciellt långt att gå från startområdet till dit vi ska vara, utanför Hotell Jokkmokk. Nu hoppas jag bara att det blir någorlunda bra väder imorgon så att det inte blir helt misslyckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...