29 juni 2010

Jokkmokksdag idag igen

Idag var jag mest i Jokkmokk. Jag behövde nämligen hämta ut en bok som jag hade reserverat. Samtidigt passade jag på att låna lite böcker som jag kan läsa när jag är uppe i fjälls. Nåja, en bok blev det iallafall. Nämligen Främlingen på Wildfell Hall av Anne Brontë. Så nu har jag någonting att läsa under de långa dagarna under kalvmärkningen.

Annars så passade jag på att gå förbi djuraffären och köpa lite hö och C – vitamin till marsvinen. Jag hann fara förbi elektronikaffären också för att köpa ett nytt headset till mobil. Det som jag har använt håller nämligen att gå sönder, plasten har skavts bort så att koppartrådarna syns. Ordentligt. Istället för den modellen jag hade tänkt mig fanns inte inne, så jag köpte en omkopplare eller vad det nu heter i stället. Jag kan alltså använda vanliga hörlurar till mobilen nu, tack vare mojängen. En bonus är ju att jag kan ladda mobilen samtidigt som jag lyssnar på musik!

När jag passerade förbi inne på Ica innan jag fortsatte ner till bussen så träffade jag på en kompis som numera har gått ut gymnasiet (Du vet vem du är!) som jag inte har sett på ett bra tag nu. När jag hade pratat färdigt med henne så slog det mig att jag börjar vara bekant med ganska så många i Jokkmokk. Mycket mer folk än vad jag först trodde. Kan ju vara för att Jokkmokk är ett ganska så litet ställe där nästan alla känner alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...