27 juni 2010

Årets fjällresa är fixad!

Till slut, efter många om och men, så vet jag till slut när jag ska fara upp till fjälls. Det blir att lämna den så kallade civilisationen den 12:e juni eller dagen innan. Då börjar nämligen kalvmärkningen uppe i Skuolla, och såklart ska jag vara med. Om inte annat för att jag ska passa på att fota under nätterna då själva kalvmärkningarna är.

Sedan blir det att stanna kvar uppe i fjälls, fast vi byter ställe, i en eller två veckor. Vet inte exakt när vi kommer hem igen, men innan det blir augusti iallafall. Vi ska ju nämligen fara ner till Stockholm ä.k Fjollträsk den 2 augusti.

Nåja, det ska bli kul att få fara upp till fjälls igen, var där senast under påsklovet. Nog kan jag säga att jag föredrar att vara där uppe på sommaren än på vårvintern. Dels är det mindre kallt och dels så är det mer folk på sommaren.

Jag brukar också hinna fylla år när jag är uppe i fjällen, och i år kommer jag ju dessutom bli 18 där uppe. Precis lagomt inför Fjollträskresan! Inte för att jag hade tänkt att supa nåt speciellt mycket, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...