10 maj 2010

I valet och kvalet

Nu är jag i valet och kvalet när det gäller sommarjobb. Jag vill nämligen jobba på två olika ställen i sommar, för kommunens räkning. Ena stället är LaponiaPorten här i Porjus och det andra är ridklubben i Jokkmokk.

Man får ju bara välja ett jobb från kommunen, så nu är jag i valet och kvalet. Det som talar mot att jag ska jobba på ridklubben är att jag inte vet om morgonbussen till Jokkmokk alls kommer att gå till Jokkmokk under sommaren.

Det vore ju väldigt praktiskt att komma in till ens sommarjobb, eftersom jag inte kommer att ha en susning till körkort under sommaren. Jag tror knappast att mamma eller pappa vill skjutsa in mig till Jokkmokk tidigt på morgonen 5 dagar i sträck.

Första veckan kommer nämligen bussen att gå in till Jokkmokk, men sen vet jag inte. Det suger att inte ha körkort i såna här situationer!

Så mycket talar för att jag kommer att jobba här i Porjus, vilket inte känns så värst spännande.

1 kommentar:

  1. Moped! Skaffa en klass 2 så behöver du inget körkort. Tror inte du behöver förarbevis heller eftersom du är född 92.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...