5 maj 2010

En överraskande nyhet

En nyhet som jag faktiskt inte hade förväntat mig var att vätskeförbudet på flyget ska tas bort senast 29 april 2013. Som alla vet så är det förbjudet att ta in flytande saker in i själva flygkabinen sedan några år tillbaka. Förmodligen för att minska risken för eventuella flygkapningar.

Själv tycker jag att det är bra att de lättar på vätskeförbjudet, för vad jag vet så har det mest bara krånglat till när man ska ut och resa. Jag har bara rest utomlands nu när det är förbjudet, så några egna erfarenheter om det har jag ju inte.

Läs artikeln här

1 kommentar:

  1. Det har inte varit några större problem med.. Annat än förvirringen när dom ber en öppna väskan :P
    Det är bara dricka upp eller kasta/hälla ut vätskan som flaskan innehåller, sedan går det att köp ny innanför säkerhetskontrollen alternativt fylla din tomma flaska med vatten efteråt :)
    Så några större problem blev det faktist inte :) Sen så anser jag att det är bra att man inte för införa egen vätska på flygplan, man vet aldrig vad någon knäppskalle har med sig! Mitt i det så är det en frätande vätska eller något..
    (Jag har rest både innan och efter förbudet).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...