22 apr. 2010

Vår och en folkvagnsbubbla

Nu är våren verkligen på väg på allvar, även här inne i ingenstans. Idag såg jag nämligen årets tre första svanar som var på väg till älven. Svanarna är ett lika säkert vårtecken som att det kommer en massa NP i skolan.

Just nu sitter jag och kollar på Blocket efter en bil som jag skulle vilja ha. De enda krav jag har är att det ska vara en VW Bubbla och att den ska vara färdig för körning.

Jag har faktiskt haft turen att hittat exakt en sån, till min stora glädje. Den finns i Överkalix och kostar 10.000:-, men jag är lite osäker om den är i färdigt skick än. Nåja, för att vara från 1969 verkar den vara ganska fräsch.

Ett annat plus är att den är skattebefriad helt, på grund av sin ålder tror jag. Bilen är lackad i blåmetallic, så snacka om folk skulle känna igen den!

Nu gäller det bara att fixa körkortet först och sedan hoppas att mina föräldrar vill betala bilen åt mig. I bästa fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...