27 mars 2010

Mon Paradis

Igår kväll så passade jag på att redigera mina bilder från Paris. Under tiden så fick jag en rejäl längtan att resa tillbaka dit igen. Det är snart 2 år sedan jag var där senast, vilket har gått överraskande fort.

Nog kan man säga att jag blev kär i staden den gången. Mina franskalektioner i tre år var trots allt värt det, för utan det så hade jag inte farit iväg till Paris. Jag hatade franskan när jag gick i högstadiet nämligen.
(Värst vad jag lät gammal!)

Jag var där i slutet av april och början av maj, vilket var ganska perfekt för min del. Det var perfekt utomhus då. 20 plusgrader, inget snö, blommande blommor. Ja, hur skönt som helst. Rena paradiset jämfört hur det brukar vara här under samma period.

Eiffeltornet från en turistbåt

Eiffeltornet igen
Eiffeltornet

Sacré-CœrSacré-Cœr som ligger på Paris högsta punkt

VersaillesFontän i Versailles slottsträdgårdBåda bilderna från Versailles, synd bara att vi inte gick in i slottet
Tänk att en hel del franska kungar har gått på samma ställen som jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...