25 mars 2010

Mitt tidssinne är på semester idag

Promenaden ner till Notis gick ganska så bra. Även om jag först inte kunde hitta kontrollen, inte heller de tre som kom efter mig kunde hitta den.
 När vi väl började gå tillbaka mot skolan så upptäckte jag att kontrollen var fastsatt vid en lyktstolpe en bra bit från själva stugbyn där vi hade letat.

Sedan när jag väl hade kommit till matsalen så trodde jag att klockan var halv ett, då min mattelektion börjar. Så jag började stressa för fullt för att inte bli för försenad till lektionen.
Väl utanför klassrummet där vi har matte på torsdagar så undrade jag varför dörren var låst och att ingen kom och öppnade.

Till slut slängde jag en blick på klockan och såg då att den var tio i tolv, vilket jag tolkade som att den gick en timme för tidigt.
Efter en stund gick det då upp för mig att klockan gick rätt, vilket var rätt skönt för min del. För då slapp jag komma för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...