25 feb. 2010

Mina utbildningsplaner

Jag råkade av en slump komma in på ett test som skulle berätta vilket yrkesområde man skulle passa in på. precis som jag hade förväntat mig så skulle jag passa med att jobba med djur.

Sedan så kollade jag runt på de olika länkarna de hade föreslagit på olika djurutbildningar både i Sverige och utomlands. Jag fastnade för bland annat några KY - utbildningar inom företagande med häst och för hippologprogrammet med inriktning mot antingen stallchef eller ridlärare.

Om jag skulle välja en utbildning så skulle jag först ta och läsa kursen Hästhållning på vuxenutbildningen/komvux och sedan så skulle jag söka in på hippologprogrammet med stallchefsinriktningen.

I framtiden vill jag starta en ridskola eller jobba med avel. Jag kan också tänka mig att jobba som djursjuksköterska också, så jag har inte nischat in mig helt och hållet än.

Överhuvudtaget så kan jag tänka mig att jobba med det mesta som har med djur att göra, så om du jobbar/tänker jobba med djur; Vad ska du bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...