2 feb. 2010

Hemma, men med framtidsplaner

Har varit hemma och slöat idag med pga min förkylning. Imorgon däremot, då kanske jag har kvalitetsdag i skolan. Bara kanske eftersom jag är är säker på om det skulle vara idag eller imorgon.

Dessutom ska jag passa på att besöka den historiska marknaden, det är ju sista dagen av tre imorgon. Ska nog passa på att besöka den på lunchen eftersom matsalen ligger på andra sidan gatan från hembygdsområdet som marknaden är på.

På torsdag börjar dessutom den vanliga vintermarknaden! I år har jag lust att besöka invigningen, som börjar på hembygdsområdet. Jag har aldrig varit på en enda invigning förut, trots att jag bor i samma kommun.

Jokkmokks vintermarknad är ju årets viktigaste händelse för turistnäringen här i kommunen, förra året kom det 39.000 turister i grova drag. Ändå var det mindre än normalt för en vintermarknad. Så ni kan ju fatta att det kommer att vara trafikstockning precis överallt, vilket är sällsynt i Jokkmokk i vanliga fall.

Jag kommer att ladda upp några bilder från både historiska och vanliga marknaden för er som har haft oturen att inte kunna vara här när det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...