31 jan. 2010

Lugn helg, tyvärr

Första frågan besvarad på bloggsvar.se, så fortsätt fråga.

Helgen har varit ganska så lugn för min del, inget speciellt har hänt. På morgonen i torsdags så hände något speciellt faktiskt.

Lite mer än halvvägs till Jokkmokk så började bussen att strejka och till slut så la den bara av.  Som tur var så var vi i närheten av en tillräcklig stor parkeringsficka, så vi slapp vara stående på vägen.

Efter ca 30 min. så kom tillslut en ersättningsbuss från Jokkmokk, men vad ni tror ni hände? Jo, när bussen skulle vända så fastnade den i snövallen på sidan av vägen och vara nära att inte ta sig upp.

Som tur var så lyckades den ta sig upp och vi kunde ta oss in till respektive skola. Då var de som hade lektion 25 min försenade. Jag hade oturligt nog en lång sovmorgon till 10.15, så för min del så spelade det ingen större roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...