8 jan. 2010

Långa inlägg blir det för mig

Det är nästan lite idiotiskt att låta skolan börja på en fredag faktiskt. T.ex. idag på svenskan så var 16 av 25 elever borta av olika anledningar. På fysiken så var det lite bättre uppslutning, det var bara Vigge och Bettan som var borta.

Så av det så kan jag ju dra slutsatsen att de som går samhälls-, teknik- och samiska programmet inte är så värst ambitiösa? Ett frågetecken för att jag vet att några som går på de nämnda programmen är överdrivet ambitiösa.

Nu så har jag avverkat dagens, och veckans, lektioner och det enda som fattas är att jag ska gå iväg mot Kowloon och äta lunch. Jag har ju den traditionen att jag äter kinesiskt de fredagar jag inte går och äter med Sigrid i skolmatsalen.

Nyss så kom jag på hur min webbkamera skulle sitta på skärmen, efter många om och men. Det visade sig vara väldigt simpelt när man väl visste om det. Man öppnar bara luckan och sätter fast framändan på luckan man nyss har öppnat på laptopskärmen.

Nu hoppas jag bara att min nya mobil kommer med posten idag, så att jag slipper vänta över helgen och så att jag hinner ladda den med musik. Dessutom vill jag hinna vänja mig med touchen, eftersom jag inte har haft en touchmobil förut.

Mina filmer kom igår, det visade det sig att filmen som jag glömde bort vad den hette heter The Other Boleyn Girl. Det är då BBC:s version, inte den med Scarlett Johansen & Co. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...