11 jan. 2010

Jag hatar Sveriges sämsta skolmat!

Hör och häpna! Idag till lunch fick vi pizzadoftande falukorv med potatismos! De ska då döpa om maträtter så att de låter godare. I klartext så fick vi fettindränkt falukorv med en massa grönsaker ovanpå med potatismos som smakar kemikalier. Inte så värst gott.

I morgontidningen för ett tag sen så stod det att kommunen jag bor i har det sämsta skolmaten i hela landet. Jag kan då bara hålla med, fast jag bara har ätit skolmaten här i kommunen.

Matpolen säger att maten som de tillagar ska vara såå nyttig, men hur nyttigt är det med brända köttbullar, degiga pannkakor, fettindränkta korvskivor och fisk som flyter i smält smör? Sedan så klagar de över att det är så lite elever som äter där. Kan det ha ett samband med maten, kanske???

1 kommentar:

  1. Vill du veta hur du kan tjäna pengar på din blogg SUPER LÄTT genom att lägga in reklam? Elr gillar du att läsa om mode/skönhet/utseende? Jag går första året på Stylist linjen, lär mig massa saker om makeup, stil osv. Kolla min blogg & läs mer! kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...