19 jan. 2010

Fel program?

Ska till skolan imorgon, så jag ska gå och lägga mig snart. Innan dess hade jag tänkt att hinna skriva ett kort inlägg, men jag kommer nog att skriva ett långt trots allt.

Imorgon blir det en kort dag eftersom vi inte kommer att ha nån genomgång på kemin utan ska bara plugga till provet. Dessutom kanske jag kan smita några minuter ifrån fysiken också så dagen kommer bli lite kortare än på pappret.

Ibland ångrar jag att jag valde att gå naturvetenskap istället för naturbruks, vilket jag hellre ville gå. Fast jag blev övertalad att stanna kvar i Jokkmokk och gå NV istället. Närmsta naturbruksskola finns ju utanför Piteå, Grahns heter skolan som jag helst skulle vilja gå på.

Men nu efter att ha gått tre terminer på NV känns det lite lönlöst att byta program och jag vet inte ens om man kan byta efter halva tvåan. Jag vill ju jobba med djursjukvård, veterinär eller djursjuksköterska spelar ingen roll. Jag älskar allt som har med djur att göra, så det spelar inte någon större roll vilket jobb det blir. Bara det är med djur att göra.

På så sätt kanske NV var rätt val, men det är ju så svårt! Nåja, jag har hört att tvåan ska vara svårast, så jag hoppas att jag kommer att se ljuset i höst.

Jag sa ju att det skulle bli ett långt inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...